woensdag 28 september 2011

Houtworm

Iets nieuws in mijn 'meubel-opknap-carrière'; Houtworm. Het is makkelijk te herkennen door de vele gaatjes in het hout. En nu?? Een rondgang langs internet, de bouwmarkten, de wijsheid van mijn vader leert dat je het kunt bestrijden met gif. Gif gebruiken.. ik?? Milieubewust als ik ben; scheid ik daarvoor mijn plastic, gebruik ik een gft bak, breng netjes het papier en glas naar de daarvoor bestemde bakken?? Hmmm... Maar de rondgang leert ook dat ze niet zo maar vanzelf verdwijnen of je met een plantenextract te lijf kunt gaan. Dus toch maar in de bouwmarkt gif gekocht. Thuis alle voorbereidingen getroffen door de ramen goed open te zetten, een stofmasker voor te doen, handschoenen aan en spuiten maar... En nu maar hopen dat alle beestjes geëlimineerd zijn!

2 opmerkingen:

  1. HG heeft ook hele goede spray voor boktor, ik heb het vanmiddag nog gebruikt....is volgens mij ook nog milieuvriendelijk en belangrijker nog...geurloos.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen