woensdag 31 augustus 2011

Meubelmaker, stoffeeerder en restaureerder in 1

Als afgestudeerd meubelstoffeerder weet ik alles van stoffen, polyether, veren, singels enz. Dan hou je je weinig tot niet bezig met de verbindingen van een meubel, de staat van het hout of ander technisch detail. Dan had ik immers de opleiding meubelmaken moeten gaan volgen. Nu heb ik gelukkig niet twee linker handen en kan ik nog best een loszittend stuk hout vast maken maar er wordt wel steeds meer van me gevraagd nu ik heb besloten de echte oude meubels een tweede kans te geven.

Om hier wat meer handigheid in te krijgen heb ik een half jaar geleden een cursus meubelmaken gevolgd bij de stadswerkplaats in Utrecht. Hier heb ik in een paar weken tijd en geheel zelfstandig (nou ja.. met dank aan docent Wim..) een houten tafeltje met lade gemaakt. Wat een machtig gevoel dat je iets helemaal zelf kunt creëren van een paar stukken hout!

Maar nu terug naar de zolderkamer... allerlei ideeën, veel hout, diverse soorten gereedschap... tja, gewoon maar gaan! (en dat valt niet mee voor iemand die overal altijd eerst 10 keer over na moet denken voordat de actie komt...) 

In de komende tijd zal ik jullie meenemen in twee projecten waar ik nu mee bezig ben... 'de stoelen van Wim' en het project 'van afdankertje naar top ontwerp'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten